3 trends voor zakelijke evenementen

En hoe je daar met entertainment op kan inhaken

Terwijl je de weken aftelt tot je op dat strandbedje aan de Zuid Franse kust kan liggen, ben je in je achterhoofd wellicht al bezig met een mooi bedrijfsevenement voor het najaar. Misschien wil je een belangrijke mijlpaal vieren of het jaar op een feestelijk manier afsluiten. Het moet in ieder geval iets bijzonders worden. Om je alvast op weg te helpen, delen we hieronder 3 trends die we zien bij zakelijke evenementen en hoe je met de inzet van entertainment hierop kan inspelen.

1. Meer dan ooit behoefte aan écht contact

Na een lange tijd van veel thuiswerken, videobellen en weinig fysiek bij elkaar komen, zijn we face-to-face contact nog meer gaan waarderen en is er dan ook grote behoefte aan.

Als bedrijf ben je mogelijk op zoek naar mogelijkheden om de onderlinge verbinding en werkrelatie weer te versterken.

Live evenementen zijn bij uitstek dé manier om hier een steentje aan bij te dragen. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijfsfeest of een informele borrel. Bij zo’n zakelijk evenement is entertainment een belangrijk onderdeel om die verbinding tussen mensen te creëren. Doordat iedereen naar dezelfde muziek luistert, beleven alle gasten hetzelfde, op hetzelfde moment. Dit zorgt voor een connectie én een goed gevoel.

2. Het evenement als onderdeel van een brede campagne

Een evenement heeft een nog groter effect als het niet één losstaand moment is, maar een onderdeel van een serie aan contactmomenten. De zichtbaarheid wordt dan groter, maar ook de eventuele boodschap komt beter aan.

Het koppelen van een artiest/act aan een evenement en de bijbehorende campagne biedt legio mogelijkheden om door te vertalen naar verschillende uitingen.

Bijvoorbeeld: een artiest maakt een eigen versie van zijn/haar bekende hit of een rap op maat voor je event/campagne. Dat nummer kan ook beschikbaar gemaakt worden om te streamen en de performance kan als video op YouTube worden gedeeld. In een podcast is een interview met de artiest over de totstandkoming van het lied te beluisteren. Op Facebook staat een win-actie voor een meet and greet met de artiest. En tot slot staat op je website een blogpost met het verslag van het optreden of event.

3. Focus op een totaalbeleving

Een belangrijke reden om een evenement te bezoeken is om te ontsnappen aan de dagelijkse sleur. De ultieme afleiding van alledag is altijd een grote drijfveer van de evenementensector geweest. Maar door snel ontwikkelende technologie en de inzet daarvan zijn we steeds beter in staat de bezoeker compleet onder te dompelen. Zo creëer je een ervaring die de bezoeker niet snel vergeet en dat draagt bij aan de beleving van je merk of bedrijf of het verbeteren van de werksituatie.

Kunst en muziek in het bijzonder zijn bij uitstek vormen om mensen te ‘verplaatsen naar een andere plek’.

Dit is nog sterker als ze zelf invloed hebben op het verloop ervan. Denk bijvoorbeeld aan een band of act die speelt wat het publiek wil horen. De kracht zit ‘m in de details: ook de techniek, zoals het geluid en de lichtshow, moet allemaal dik in orde zijn voor een goede totaalbeleving. Dit laat ongetwijfeld een blijvende indruk achter bij je gasten.

Wie weet heb je met deze blog weer wat nieuwe ideeën op kunnen doen. Voordat je in je volgepakte auto of vliegtuig naar de zon stapt al sparren over je plannen voor een bedrijfsevenement? Wij staan graag voor je klaar om mee te denken over de invulling van het entertainment. Maar ook voor alle zaken eromheen, van concept tot uitvoering, zijn we met ons netwerk dé partner voor je zakelijk evenement. Neem zeker eens contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Lees ook:
Je bedrijfsdoelen bereiken met live entertainment, hoe dan?
Artiest bedrijfsfeest boeken? 6 inspiratie tips

#verbindendoormuziek

Foto: Edmamawema

Niets van ons missen?

Schrijf je hier in en ontvang het laatste nieuws van BENZ Agency in je inbox.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.