Van artiest aanvraag tot zorgeloze avond
Hoe wij jou ontzorgen bij het boeken van entertainment
Of je nu voor het eerst een knallende band boekt voor je bruiloft of jaarlijks op zoek bent naar indrukwekkend entertainment voor je bedrijfsfeest, er komt altijd veel kijken bij artiesten boeken. Gages, BUMA, techniek, opbouwtijden, pendel, regiocheck: allemaal vakjargon waar je eigenlijk helemaal niet op zit te wachten. Maar voor ons dagelijkse kost wat wij graag voor jou overnemen. Hoe ziet dat hele proces er dan eigenlijk uit? In deze blog lees je hoe we stap voor stap voor je aan de slag gaan vanaf het moment dat je ons belt:
1. ‘Goedemorgen, waar kan ik je mee helpen?’
Je belt ons om een of meerdere artiesten te boeken. Wij stellen dan vooral vragen om de mogelijkheden in te schatten, zoals de datum van het event, de locatie, wat er te vieren is en eventuele andere wensen. Mocht(en) de gewenste artiest(en) niet hierbinnen passen, denken we meteen mee over een alternatief. Aan bijna elk budget is een mouw te passen.
2. Tijd voor actie
Als we alle info hebben gaan we aan de slag. We gaan een eerste offerte maken, een voorstel wat ons het best passend lijkt voor jouw aanvraag. We houden dan niet alleen rekening met beschikbaarheid en budget, maar ook wat past bij de locatie. Een restaurant vraagt natuurlijk om een hele andere invulling dan een grote bedrijfshal. We zetten alle voorwaarden op een rij, zoals techniek, extra kosten, op- en afbouwtijden en we zorgen voor 95% zekerheid dat de voorgestelde artiesten beschikbaar zijn en al vrijblijvend een periode in optie staan.
Lees ook:
5 tips hoe je het meeste haalt uit Nederlandse artiesten boeken
Artiesten bedrijfsfeest boeken? Voorkom deze 6 valkuilen
3. Op de koffie
Met de eerste offerte gaan we samen om de tafel. Je komt gezellig langs op ons kantoor in Uden, we spreken ergens anders af of we doen alles digitaal. Er is nog niks in beton gegoten bij deze offerte, maar het is een praatplan om samen tot een mooie invulling te komen. Hier vloeit het definitieve prijsvoorstel uit voort.
4. De kleine lettertjes
Daar doen wij niet aan. Zodra jij akkoord geeft op het definitieve plan met alle randvoorwaarden, gaan wij een duidelijke overeenkomst en factuur opstellen. In de overeenkomst staat alles waar rekening mee gehouden moet worden. We vragen alle actuele riders van de artiesten op. Hierin staat wat ze allemaal nodig hebben om het optreden te kunnen geven, zoals techniek, kleedkamer, eten, drinken etc. In de overeenkomst staan alle details: wat voor optreden, gelegenheid, capaciteit (aantal gasten), techniek, andere artiesten, tijdsplanning, dresscode, algemene- en leveringsvoorwaarden. Ook staat erin vermeld of wij zorgen voor de BUMA afdracht. Dit is een vergoeding voor de schrijvers van muziek wat tijdens jouw event wordt gebruikt. Je bent verplicht dit af te dragen, maar de hele afhandeling hiervan nemen we graag voor je over.
5. Digitaal krabbeltje
Het contract ontvang je digitaal en kun je ook digitaal ondertekenen. Goed om deze uitgebreid te controleren, want alle gemaakte afspraken staan hierin. Ook ontvang je de factuur. We hanteren een aanbetaling van 50% bij bevestiging, om voor zowel artiesten als toeleveranciers te garanderen dat de boeking doorgang vindt. Geen zorgen: dat geld ben je niet kwijt als de artiest het optreden cancelt, dan wordt het terugbetaald.
Het restant van het bedrag wordt drie weken voor het evenement voldaan. De boeking is nu definitief, dus de voorpret kan beginnen.
6. Check, check, dubbel check
De week voor je evenement checken we nog eens of alle details kloppen, zoals tijden en locatie. Zo weten we zeker dat de artiest en eventuele techniek en andere toeleveranciers op het juiste moment op de juiste plek staan.
7. Sit back and enjoy
Alles is geregeld, tijd om te genieten. Mocht er nou onverhoopt toch iets zijn op de dag van het event, dan zijn wij altijd bereikbaar via ons noodnummer. Als er een artiest uitvalt door bijvoorbeeld ziekte of andere overmacht zorgen we altijd in overleg voor een gepast alternatief. Zo kom je nooit met lege handen te staan.
8. Zo snel kom je niet van ons af
Achteraf checken we of je tevreden was over de geleverde service en wie weet kunnen we al een afspraak maken voor de volgende editie van je event.
Ben je overweldigd door alle info? Dat kunnen we ons voorstellen. Daarom nemen wij je van A tot Z mee in het hele proces, zodat jij kunt focussen op de leuke dingen: artiesten kiezen en genieten van het optreden. Klinkt dat als muziek in de oren? Neem dan zeker eens contact met ons op.
Foto: jubileumfeest Willy Naessens, Remy Online
#verbindendoormuziek