3 event trends

Waarbij het inzetten van artiesten belangrijk is

Met de champagne weer achter de kiezen, starten we met een vers jaar vol goede voornemens. Hét voornemen voor dit jaar: pas je zoveel mogelijk aan aan veranderingen. We kunnen weer volop los met events, maar de uitdagingen blijven: inflatie, hoge energieprijzen, personeels- en materiaaltekort, technologische ontwikkelingen. De wereld is volop in beweging en als event organisator móet je meebewegen. Om je alvast op weg te helpen lichten we in deze blog drie event trends toe die waarschijnlijk in 2023 een belangrijke rol gaan spelen. Ook delen we hoe het boeken van entertainment hier een bijdrage aan kan leveren, want wij geloven in de kracht van muziek op evenementen.

1. Interactieve ervaringen

De strijd om de aandacht van je doelgroep wordt steeds moeilijker door volle agenda’s en on demand entertainment dat altijd en overal binnen handbereik is. De consument wil daarom meer en meer zelf de controle hebben. Hierdoor is er ook meer behoefte aan een betrokken, interactieve ervaring bij evenementen. Organisatoren kunnen dit aanbieden door bijvoorbeeld gebruik te maken van virtual reality, augmented reality, games en andere technologieën. Maar je kunt ook interactiviteit naar het podium brengen. Zet bijvoorbeeld artiesten en acts in waarbij het publiek invloed heeft op het verloop van het optreden. Denk bijvoorbeeld aan acts die verzoekjes spelen, zoals The Originals en Familie de Bruyn.

2. Digitale marketing

Marketeers en event organisatoren zijn zich steeds meer bewust van de effectiviteit van online marketing en de kracht van influencers. Dit wordt meer en meer de belangrijkste manier om je event onder de aandacht te brengen, maar ook om betrokkenheid (zie het punt hierboven) met je doelgroep te creëren. Het is dus een win-win situatie om de artiesten uit de line-up van het event ook in te zetten om je event onder de aandacht te brengen. Artiesten hebben vaak een grote following online van betrokken fans, waar slim op ingespeeld kan worden met creatieve content.

3. Mindful leven

De bovenstaande trends hebben ook een keerzijde. We krijgen met z’n allen steeds meer prikkels op ons afgevuurd. De keuzes aan films en series zijn oneindig en je kunt tot in den treure scrollen door tijdlijnen op Social Media. Het is dan ook niet voor niks dat er een steeds groter tegengeluid van rust en mindfullness ontstaat. Het komend jaar zal het daarom ook belangrijk zijn dat events rustmomenten inbouwen in hun programma. Wat dan zeker zou kunnen werken is een mentale pauze creëren met een mooie live act. Denk aan een akoestische act van een bekende artiest of rustige achtergrondmuziek.

Ben jij na deze lijst van event trends voor 2023 klaar om in het nieuwe jaar met een frisse blik je event te organiseren? En geloof je net als wij dat entertainment hier een bijdrage aan kan leveren? Neem dan zeker eens contact met ons op om te sparren over de line-up voor jouw evenement. Ons team staat graag voor je klaar.

Foto: Hidde Grootes

#verbindendoormuziek

Kunnen we je helpen?
Kunnen we je helpen?
Mail ons

Niets van ons missen?

Schrijf je hier in en ontvang het laatste nieuws van BENZ Agency in je inbox.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.