4 x waarom artiesten inzetten voor je merk-activatie effectief is

4 x waarom artiest inzetten voor merk-activatie effectief is

Met twee EK best practices

De inhakers vliegen je om de oren tijdens het EK. Elk merk bedenkt een leuke actie met oranje accessoires of speeltjes. Ook de nieuwe EK hits schieten als paddenstoelen uit de grond. Die twee zaken worden ook regelmatig gecombineerd en dan heb je goud in handen. In deze blog vertellen we je waarom artiesten inzetten voor je merk-activatie zo effectief is.

1. Muziek of een lied blijft beter hangen bij de doelgroep, dus ook de boodschap van je campagne.

Zo koos Bol.com ervoor om een speciale EK-versie van de grote hit ‘Frans Duits’ van Frans Duijts met Donnie in te zetten voor hun commercial. Een echte oorwurm die makkelijk mee te zingen is en dus regelmatig onverwachts een bezoekje brengt in je hoofd.

2. Door in te haken op een bestaande hit met een bekend gezicht ontstaat er meteen emotionele binding met de luisteraar en dus met je merk.

PLUS Supermarkten zette niet alleen de grote EK klassieker ‘Viva Hollandia’ van Wolter Kroes in voor hun PLUS BRICKS campagne, maar gaven Wolter en zijn zoon ook een hoofdrol in de commercial. Zo leenden ze de positieve associaties (zoals mooie herinneringen) die men heeft bij het nummer, maar creëerden ze ook sympathie voor hun merk.

3. De inzet van een bekend lied in combinatie met een bekend gezicht vergroot je bereik.

Bij BENZ Agency geloven we dat muziek verbindt. Niet alleen een goed lied, maar ook de artiest (met zijn/haar following) zullen ongetwijfeld het bereik van je campagne vergroten. Dit geeft ook veel mogelijkheden voor Free publicity, zo werden er diverse persberichten gepubliceerd over dat Frans Duijts en Donnie hun hit ‘Frans Duits’ in een oranje jasje hadden gestoken.

Frans Duijts brengt Frans Duits opnieuw uit

4. Het gebruik van een lied en artiest geeft oneindige mogelijkheden voor doorvertaling naar een bredere campagne, denk: events (er gaat niets boven live), win-acties, het lanceren van het lied op Spotify, radio airplay, online content etc.

Zo heeft PLUS Supermarkten een win-actie waarbij je een privé concert van Wolter Kroes kunt winnen en zijn er van de moves van ‘De Leeuwendans’ van Frans Duijts en Maradonnie TikTok Tutorials gemaakt.

Artiesten gezocht voor je merk-activatie?

Ben je overtuigd en ben je op zoek naar mogelijkheden voor inzet van een artiest voor jouw merk, campagne of event? Wij denken graag met je mee welke artiest bij jouw merkwaarden zou passen! Neem hier contact met ons op.

#verbindendoormuziek

Niets van ons missen?

Schrijf je hier in en ontvang het laatste nieuws van BENZ Agency in je inbox.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.